Práva a povinnosti. To je to hlavní, co je třeba u klientských smluv sjednat. Právo jedné strany je totiž obvykle povinností té druhé. Jako podnikatelé určitě víte, že každá smlouva s klientem je jiná. I když se obsah klientských smluv různí, některé části mají společné. Přesně na tyto oblasti se tato epizoda podcastu Podnikej správně zaměřuje.
Smlouvy se dají uzavírat různými způsoby. Ne vždy jde totiž o klasický papírový dokument. Setkáváme se i se sjednáním ústním, nebo tím, že si smluvní strany vymění pár e-mailů nebo smsek. I když to my právníci opakujeme stále dokola, jsou někteří podnikatelé v domnění, že žádnou závaznou smlouvu neuzavřeli.
V podcastu se dále dozvíte:
3:21 Co vlastně ty klientské smlouvy jsou.
3:52 Jak správně nadefinovat předmět smlouvy.
6:24 Jak nastavit platební podmínky.
9:16 Jak upravit předání a převzetí služby nebo produktu.
10:26 Jak si pojistit včasné placení.
11:17 Jak smlouvu ukončit.
13:18 Souhrn toho, co by každá klientská smlouva měla obsahovat.