Obchodní podmínky upravují vztahy mezi smluvními stranami. Běžně také obsahují určení, jakých situací se týkají a jakých situací jsou součástí – zpravidla jsou součástí veškerých dalších smluv uzavíraných v konkrétní situaci. Šetří vám tak čas. To je jedna z jejich hlavních výhod. V dané situaci pak nemusíte s každým uzavírat a vyjednávat všechno individuální smlouvou. To podstatné a opakující se právě shrnete v obchodních podmínkách.
Dají se do nich „schovat“ i potřebná poučení. Pokud jsou vašimi zákazníky spotřebitelé a smlouvy uzavíráte na dálku nebo mimo své obchodní prostor, jsou pro vás obchodní podmínky ideálním a vlastně i nutným pomocníkem. Spotřebitele totiž musíte o řadě věcí informovat a poučit. A pro to jsou obchodní podmínky ideální.
Obchodní podmínky vám mohou ve vašem byznysu ušetřit čas a peníze. Jak? Na vaše otázky odpoví tento díl podcastu:
3:40 Kdy se hodí mít obchodní podmínky?
4:10 Kdy je nutné mít obchodní podmínky?
4:55 Jde si individuální případ upravit odlišně?
5:25 Obchodní podmínky nečtu, může z toho být problém?
7:05 Na co byste neměli při sepisování zapomenout
7:15 Spotřebitelské smlouvy
9:05 Jak dostat obchodní podmínky k druhé straně?
Celý podcast si poslechněte tady.